بررسی رابطه دو زبانه بودن و پیشرفت تحصیلی کودکان پسر سال اول دوره ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ساوج
به دانلودفا خوش آمديد. لطفا براي استفاده از تمامي امکانات سايت ثبت نام کنيد
بررسی رابطه دو زبانه بودن و پیشرفت تحصیلی کودکان پسر سال اول دوره ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ساوج بررسی رابطه دو زبانه بودن و پیشرفت تحصیلی کودکان پسر سال اول دوره ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ساوج بررسی رابطه دو زبانه بودن و پیشرفت تحصیلی کودکان پسر سال اول دوره ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ساوج

بررسی رابطه دو زبانه بودن و پیشرفت تحصیلی کودکان پسر سال اول دوره ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ساوج

نويسنده: فاطمه | تاريخ ارسال: چهار شنبه 29 دی 1395

| موضوع: پایان نامه و پروژه های دانشجویی،، | بازديد: 78 بار | تعداد نظر:


دسته: مدیریت 
بازدید: 1 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 165 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 119 

زبان مهمترین وسیله ارتباطی است و به یاری آن می توان زمینه انتقال فرهنگ و تمدن را از نسلی به نسل دیگر فراهم ساخت مطمئنا سعادت و ترقی هر فردی ارتباط نزدیکی با طرز بیان، افکار، عقاید و تعبیر و تفسیر وی از گفتار دیگران دارد

 

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

پایان نامه کارشناسیرشته مدیریت برنامه ریزی آموزشیبا عنوان

بررسیرابطه دو زبانه بودن و پیشرفت تحصیلی کودکانپسر سال اول دوره ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ

 
چکیده :
زبان مهمترین وسیله ارتباطی است و به یاری آن می توان زمینه انتقال فرهنگ و تمدن را از نسلی به نسل دیگر فراهم ساخت مطمئنا سعادت و ترقی هر فردی ارتباط نزدیکی با طرز بیان، افکار، عقاید و تعبیر و تفسیر وی از گفتار دیگران دارد. به همین جهت به بررسی میزان تاثیر دوزبانگی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر سال اول ابتداییی شهرستان ساوجبلاغ در سال تحصیلی 84-85 در پرداختم.
با توجه به این تحقیق فرضیه ها عبارتند از 
1-دانش آموزان فارسی زبان نسبت به دانش آموزان دو زبانه در دروس قرائت فارسی و املا دارای پیشرفت تحصیلی بیشتری می باشند.
2-افت تحصیلی دانش آموزان دو زبانه از دانش آموزان فارسی زبان بیشتر است.
3-دانش آموزان فارسی زبان نسبت به دانش آموزان دوزبانه دارای پذیرش مسئولیت بیشتری می باشند.
4-دانش آموزان فارسی زبان نسبت به دانش آموزان دوزبانه شرکت بیشتری در فعالیتهای گروهی دارند.
 
روش تحقیق از نوع توصیفی – استنباطی می باشد. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پسر اول ابتدایی شهر هشتگرد و شهر کوهسار که در سال تحصیلی 85-84 در شهرستان ساوجبلاغ مشغول تحصیل بودند می باشد که بر اساس آمار اداره متبوع برابر با 3426 نفر بوده اند.نمونه و روش نمونه گیری در این تحقیق عبارتند از 100 دانش آموز که 50 نفر دانش آموز دو زبانه و 50 نفر دانش آموز عادی می باشد که به شکل نمونه گیری خوشه ای – تصادفی انتخاب شدند که حجم نمونه برابر با 30% که از مجموع 21 دبستان به روش خوشه ای انتخاب شدند و از هر دبستان دو کلاس انتخاب شد که 50 نفر دانش آموز عادی و 50 نفر دانش آموز دو زبانه به شکل تصادفی انتخاب شدند.
 
ابزار اندازه گیری در این تحقیق شامل پرسشنامه (پاسخ باز- پاسخ بسته) دفتر امتحانات و پرونده تحصیلی دانش آموزان می باشد چون تحقیق از نوع توصیفی – استنباطی است لذا در تجزیه و تحلیل ابتدا داده های جمع آوری شده را با تهیه و تنظیم جدول توزیع فراوانی و استفاده از شاخصهایی از قبیل درصد و میانگین برای دروس دیکته و قرائت فارسی و فراوانی درصد و میانگین برای سوالات پرسشنامه و پس آزمون مجذور خی برای آزمون فرض ویژه یا صفر آماری استفاده شده است. بعد از تجزیه و تحلیل داده ها در پرسشنامه و همچنین معدل گیری نمرات دانش آموز (دوزبانه - عادی)در دروس دیکته (قرائت فارسی) نتایج زیر حاصل گردید.
 
نتیجه اینکه معدل دانش آموزان دو زبانه در این دروس از معدل دانش آموزان فارسی زبان کمتر است. دانش آموزان دو زبانه نسبت به دانش آموزان فارسی زبان دارای پیشرفت تحصیلی کمتری می باشند. افت تحصیلی در این گروه از دانش آموزان (دو زبانه) نسبت به دانش آموزان عادی بیشتر است. دانش آموزان دو زبانه نسبت به دانش آموزان فارسی زبان پذیرش مسئولیت کمتری نسبت به درس – خانواده و مدرسه دارند. دانش آموزان دو زبانه نسبت به دانش آموزان فارسی زبان کمتر در فعالیتهای گروهی شرکت  می کنند و ارتباط و تعامل کمتری با دیگر دانش آموزان دارند و بین این دو متغیر اختلاف معناداری وجود دارد که این باعث می شود که به طور کلی دانش آموزان فارسی زبان نسبت به دانش آموزان دوزبانه پیشرفت تحصیلی داشته باشند.
 
 
 
کلمات کلیدی:

پیشرفت تحصیلی

روان شناسی زبان

موضوعات درسی دوزبانگی

موفقیت و شکست تحصیلی

مدیریت برنامه ریزی آموزشی





دوستاني که مايل هستند مقاله خود را به فروش بگذارند با مديريت در تماس باشند.
اعضاي محترم سايت اگر مايل باشند ميتوانند مقاله هاي خود را با ديگر اعضا و کاربران به اشتراک بگذارند. در صورت تمايل مقاله خود را براي ما ارسال کنيد تا با نام خودتان در سايت منتشر شود.
از عزيزاني که مايل به نويسندگي و فعاليت در اين سايت ميباشند دعوت به عمل مي آيد. لطفا براي اين منظور با مديريت تماس بگيريد.
از کاربران و اعضاي محترم سايت خواشمندم ما را حمايت کنند تا بتوانيم قدرتمندتر از هميشه به فعاليت خود ادامه دهيم.
  • بازديد امروز : 9
  • بارديد ديروز : 3
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل ديروز : 0
  • بازديد کلي : 46662
  • تعداد اعضا : 10
  • افراد آنلاين : 1
  • اعضاي آنلاين : 0
  • امارگیر حرفه ای سایت

    
    وبلاگ نویسی | روانشناسی
    آموزش زبان | مسکن قزوین
    زبان انگلیسی | کوله پشتی

    امارگیر حرفه ای وبلاگ و سایت